W związku z wieloma pytaniami ogłaszamy ponowny nabór na zajęcia z cyklu Treningu Umiejętności Społecznych.
Stawiając czoła ograniczeniom grupy dostosowane wiekowo będą max. 3 osobowe.
Celem zajęć TUS jest rozwijanie kompetencji społecznych. Trening Umiejętności Społecznych to
jedna z najskuteczniejszych terapii wspierających rozwój, łagodzących lub zapobiegających
problemom emocjonalnym. Pomaga też radzić sobie z trudnościami pojawiającymi się w
zachowaniach u dzieci i młodzieży. Osoby uczestniczące w TUS przechodzą swoistego rodzaju
trening, który wspiera umiejętności potrzebne na co dzień, w wielu sytuacjach związanych z
przebywaniem w różnych grupach społecznych. Podczas TUS dzieci i młodzież zdobywają
umiejętności komunikacji, począwszy od nauki przedstawiania się i prowadzenia przyjaznych
rozmów, poprzez opowiadanie o sobie, aktywne słuchanie, po umiejętność samokontroli i
okazywania szacunku innym. Umiejętności społeczne, których uczy TUS, to też bardzo istotna w
naszym życiu umiejętność rozpoznawania własnych emocji, radzenia sobie z nimi, radzenie sobie z
lękiem, stresem. To również okazywanie zainteresowania uczuciami innych. TUS uczy też jaką
postawę przyjąć w sytuacji zachowań prowokujących i agresywnych ze strony innych. Jak poradzić
sobie z odrzuceniem i wykluczeniem. Pod tym hasłem mamy też umiejętności pokonywania
trudności, asertywność, cierpliwość, rozwiązywanie problemów, także w grupie, umiejętność
współzawodnictwa, wytrwałość.
Trening Umiejętności Społecznych to regularne spotkania, zwykle raz w tygodniu, w tej samej grupie
uczestników. Ta systematyczność zajęć i niezmienność grupy są ważne, by uczestnicy czuli się
bezpiecznie i mieli możliwość rozwijania swoim umiejętności w środowisku, któremu ufają.
Regularne uczestnictwo w TUS poprawia funkcjonowanie społeczne. Umiejętności społeczne są
bardzo ważne w codziennym życiu, nierzadko to od nich zależy nasz sukces nie tylko towarzyski, ale
też zawodowy. Jeśli więc twoje dziecko nie czuje się pewnie w sytuacjach społecznych, jest mu
trudno odnaleźć się w grupie lub zdiagnozowano u niego zaburzenie ze spektrum autyzmu, ADHD,
czy inne problemy związane z zachowaniem – zastanów się nad wsparciem jego rozwoju przez TUS.